Dags att vakna, hockeyfans!

Frölunda lyssnade – och sänkte priset med hälften. Koden hittar du i ett tidigare blogginlägg.
Ändå: Bara 6 000 biljetter sålda till morgondagens match mot Örebro.
Så det kan inte bero på priset längre, alltså.
Och hockeyn är riktigt sevärd i år – mil från den i fjol.
Mer fart, mer tacklingar, mer nerv. Snygga mål, läckra lirare.
Ändå bara 6 000 sålda.
6 000. Visst, det kanske är bra i omgång åtta en torsdagskväll mot en nykomling. Men det är inte snittet, det budgeterade snittet, på 9 500 åskådare.
Var ligger problemet?
I morgon tror jag att Örebros medresta klack kommer att höras.
Vad svarar 6 000 frölundaiter?

10 kommentarer om “Dags att vakna, hockeyfans!

  1. Att dra slutsatsen att priset inte spelar roll för publiksnittet, pga en liten osynlig kampanj är väl ändå att ta i ganska kraftigt!?

    Om de däremot går ut till hela Gbg publikt och drar ner priset med 50% på samtliga platser resten av säsongen, då kan vi kasnke dra slutsaster om ca 5-10 omg och se om publiksnittet fortfarande ligger lågt.

  2. Alltså när kampanjen var aktiv så kunde vem som helst använda koden, det var ingen kontroll. Men nu är den inte aktiv längre. En anledning kan vara att koden spreds utanför sin tilltänkta målgrupp. Om FHC hade velat ge en generell rabatt hade de naturligtvis inte gjort på detta sätt.

    1. Det känns ju oerhört segt. När de skickar ut detta mejl till fansen. Hade det – återigen – inte varit smartare att ha fullt hus? Än att ha 7 000 …

  3. För att inte nämna alla sura kommentarer från de som köpt biljetter till fullpris eller serieplats…

  4. Antagligen var det bara ett temporärt erbjudande, eller så plockade de bort möjligheten när koden började spridas utanför målgruppen. När mailet skickades så fanns det möjlighet att knappa in koden, men inte längre.
    Dessutom är det ju långt ifrån alla som fått detta mail, så att kalla det för att frölunda lyssnat på kritiken stämmer inte. De har inte gått ut med det på hemsidan, twitter eller facebook själva. De körde en liknande kampanj mot FBK också, fast då gick koden ut till letsdeal-prenumeranter också. Även förra säsongen hade de liknande kampanjer, både på groupon, letsdeal och på sin facebook-sida. Tror att problemet är att erbjudandena kommer ut för sent, inte alltid kul att gå själv och det kan vara problem att hitta sällskap som kan en hel kväll med bara några dagars varsel…

  5. Gäller bara om du inte har köpt bilj.denna säsong.
    Att kalla det för 50%prissänkning är rent faktafel.
    gäller bara en begränsad grupp.
    inte oss redan troende.

  6. Vadå halva priset?
    Efter att ha läst ditt blogginlägg har jag,via frölundas hemsida köpa till 50% rabatt.
    OMÖJLIGT.
    Har koden.Finns ingenstans att reg. den.Måste man vara hackers eller ha inside kont,för att komma åt det?

Kommenteringen är stängd.