Frölunda: ”Vi fattar ingenting!”

Rapporterna i Scandinavium berättar om usla 7 500 sålda biljetter – och en förväntad slutsiffra på 9 000 åksådare. I kvartsfinal fem, i en helt jämn matchserie.

Det är en rejäl missräkning för Frölunda – som exempelvis kört hårt med familjepaket, två vuxna och två barn för 495 kronor. Och om folk inte kommer nu – när ska de komma?

”Vi fattar ingenting. Det är helt obegripligt. Vi hade en jäkla skjuts när biljetterna släpptes – men sedan dog det totalt”, säger klubbdirektören Anderz Larqvist till GP.

Frölunda har initierat en publikundersökning inför nästa säsong – och den kommer SHL att genomföra till alla lag i ligan.

”Vi måste få veta mer om hur folk resonerar”, anser Anderz Larqvist.

Träffar Frölundas ”publikfixare” Martin Lindegaard i pausen.

Vad gör du egentligen på kontoret?

”Jag gör massor! Jag jobbar hela tiden. Om jag inte gjorde det skulle det vara ännu sämre siffror”, säger den trevlige dansken.

Den största skillnaden till den här matchen ser Frölunda i kategori 3-biljetterna, alltså de som finns i kurvorna och de gröna stolarna. Där är det faktiskt hyfsat belagt …

 

4 kommentarer om “Frölunda: ”Vi fattar ingenting!”

  1. Om alla billiga biljetter hade tagit slut vore argumentet att det är för dyrt korrekt. Nu är det inte så, det finns massor av billiga biljetter osålda. Det är förvånande svag analys att skylla på dyra biljettpriser i detta fall.

  2. Hur tänkte dom där? dom gör ju ingenting för att informera att det är sänkt pris. Informationen skall ju inte komma samma dag som matchen skall spelas. Eller som i vintras när dom hade erbjudande någon enstaka match mot nått sämre lag i ligan å efter det så var det inte så bra uppslutning å så går dem ut å säger att billigare pris inte spelar någon roll. Hade varit bättre att testa att ha billigare pris under en längre period än sporadiska matcher å sedan komma med en bedömning om hur det har gått. Dessutom är det inte många som vill sitta på rad 2,3,4 då man inte ser så mycket. min 5 åring klagar på att hon inte ser och då blir man tvungen att sitta lite längre upp å då blir det genast mycket dyrare. Kort å gott, hypa upp prissänkningen och informera om den istället att smyga runt om det i det tysta. så herr Lindergaard får nog ta å jobba lite hårdare!

  3. Frölunda talar gärna om en helhetsupplevelse på scandinavium med aktiviteter i puserna mm. men i år har i stort sett varje andra paus (mellan anda och tredje perioden) varit helt död, dvs. inget händer mer än att reklam körs på jumbotronen. Även så idag på en kvartsfinal (!!), det ger underbetyg åt VF.
    Se till att fylla dötiden med något att titta på! Det kan du hälsa Dansken som väl borde jobba mer på att fixa sponsorer till tävlingar eller andra uppträden och inte bara sitta runt på kontoret och se danskt glad ut.

  4. Jag antar att ni känner till att Frölunda strulade med informationen till samtliga säsongskortsinnehavare, och därmed ”låste” alla de biljetterna till kl 13 på matchdagen, dvs idag.

    Framför mig var det flera rader tomma som normalt innehavs av sponsorföretag, som uppenbarligen inte hann köpa loss dem och biljetterna hann ej bli slutsålda sen kl 13.

    Ganska korkat upplägg att låsa tusentals biljetter så nära inpå matchen. Eller?

Kommenteringen är stängd.